Ts ts ts, trhať konkurenčné plagáty sa v reklame nevypláca. Najnovšie to zistila Telefónica O2, ktorá sa za svoju viac ako dva roky starú kampaň musí ospravedlniť Orangeu. Krajský súd v Bratislave jej prikázal ospravedlnenie uverejniť na webe, v denníkoch, týždenníkoch a na bilboardoch po celej krajine. Podarilo sa im teda vyhnúť len dymovému oznamu na oblohe.

O2 teda zistila, že ničenie firemnej identity konkurenta bude nakoniec trochu drahý špás. Dalo sa tomu ale predísť. Napríklad ak by kyslíkový operátor stiahol bilboardy už po tom, ako Rada pre reklamu označila jeho kampaň za neetickú. Ale veď načo? Slovenskú Radu pre reklamu aj tak nikto neberie vážne a hoci sú rozhodnutia etickej komisie pre členov (Orange a O2 included) záväzné, donútiť ich nijako nemôže.

Na druhú stranu však exceluje aj Orange, ktorý rozhodnutie súdu okomentoval priam vizionársky. „...aj keď je tu ostrý konkurenčný boj, tak by pre každého mali platiť rovnaké pravidlá a nie je prípustné, aby na dosiahnutie svojich obchodných cieľov niekto porušoval zákon a etiku," povedal oranžový hovorca. Aaawww! Aký zmysel pre spravodlivosť. Škoda len, že Orange stihol od zverejnenia reklamy O2 porušiť etiku vo vlastných reklamách už  päťkrát!

Spor môže stále pokračovať. O2 sa môže odvolať na Najvyšší súd, Generálnu prokuratúru, alebo Súdny dvor Európskej únie. Nech ale nakoniec vyhrá hocikto, ten etickejší to určite nebude.

Zdroj: http://mobil.sme.sk/c/5946820/telefonica-sa-musi-ospravedlnit-orangeu-za-reklamu.html