Jachting ako taký patrí k adrenalínovým športom, no väčšina z nás v jachtách hľadá iný zmysel, iné zadosťučinenie. Ich nemalá cena priam vyžaduje istý level luxusu ako súčasť základnej výbavy. Tí, ktorí kúpu jachty ešte len zvažujú, vo svojich predstavách pozorujú východ slnka cez zahmlené okienko a pletenec nahých tiel. 

Počas obedovej prestávky so zasneným pohľadom unikáme do fantázií. O ránach v náručí medzinárodných vôd, výstupe na palubu, o prebudení sviežim oceánskym vánkom, na okolí nikoho, absolútna sloboda.

Začujete ľahké kroky jednej z troch či štyroch študentiek sexuológie a tantrického sexu. Prináša vám zdravé raňajky plné vitamínu C: cognac, Cohiba, Coke a chili café.

Dievča otvorí zippák a po krátkom závane benzínu laškovne rozbafkáva vaše špeciál cigáro. Náhly presun krvi vás vtiahne do reality a vy konečne zaostríte na kolegu, ktorý si k vám počas vašej "neprítomnosti" prisadol. V polovici vety zachytávate pesimistickú litániu na tému vysokých prevádzkových nákladov na údržbu jachty.

On už jachtu má a vie, že zaparkovať ju je asi také jednoduché, ako zaparkovať na Veľkú Noc vo Vatikáne tank. Sú to práve náklady na čas a na bankový účet, ktoré mnohých z nás odradia a radšej si za horibilné sumy jachtu na pár dní prenajmeme.

Teraz však môžu všetci plejboji zajasať a začať intenzívne makať, aby si mohli jedného krásneho dňa objednať loďku od dizajnéra menom Yelken Octuri. Medzi jeho vyzývavými výtvormi je totiž aj jachta vyrobená špeciálne pre princov Aziza, Dawooda & Hashima, vysokých predstaviteľov spoločnosti Masqat Airways.


Tento hybridný trimarán nemá problém zaparkovať - dokáže sa totiž zmeniť na lietadlo. Vďaka automaticky nastaviteľným sťažňom je schopný pohonu bez ohľadu na smer vetra a dokáže pretvoriť svoje plachty na krídla.

Bývalá jachta pomocou dvoch duálnych rotorov poháňaných motormi Nissen & Brasseur sa dokáže aj vzniesť do vzduchu a poskytnúť tak ďalší level voľnosti s maximálnym doletom 600 kilometrov.

Superjachta poskytuje možnosť neviazanej zábavy - má hlavnú izbu, kuchyňu, toaletu a sklad na jednom podlaží, druhá paluba poskytuje tri izby a kúpeľnu. Kokpit je v samostatnej polo-palube v prednej časti lode.


Tento model bol vyrobený v továrni pre vodné športy Aerocoché v Salles sur Cérou, na francúzskej rieke Tarn.

A konečne vieme, čo chceme na Vianoce...

Konfigurácia Loď:
Dĺžka: 46,2 m
Šírka: 27 m
Sťažňov: 4
Výška: 50,7 m
Rozloha plachiet: 1302 m²

Konfigurácia Lietadlo:
Rozpätie: 90,4 m
Výška: 27,6 m
Motory: "Nissen & Brasseur »
Maximálna rýchlosť: 390 km/h

Zdroj a kredit ku obrázkom: Yelken Octuri http://www.octuri.com/