Že nemám rád leto, je o mne všeobecne známe. Okrem mňa ho určite nemusia ani marketéri, keďže v dôsledku dovolenkových období  a absencie dôležitých marketingových sviatkov, akými sú Celebrácia zimnej rovnodennosti, Deň ružových plyšákov a akciových bonboniér alebo Sviatky údeného a majonézy, je veľmi ťažké predať ľuďom niečo okrem nafukovačky a novej príchute radlera (alebo obľúbený keks Mäta teraz v limitovanej edícii s príchuťou Mojito – to som si fakt nevymyslel, pozrite). To sa láme až s príchodom septembra, v reči konzumu aj „bek tu skúl“, dovtedy vládne skutočná konzumná púšť.  Snáď len jedno odvetvie zažíva high times, a tým je pop mjuzik. Letný hit je už takmer rovnaká kultovka ako hit vianočný a kto ho nemá, je nula, žebrák a pucmola.

 

 

Ako na to

 

Beat

Vyrobiť letný hit je snáď ešte ľahšie ako vyrobiť hit vianočný, a hneď si napíšeme prečo. V zásade letný hit nepotrebuje vyznieť textom ani hudobne, keďže jeho tárgit grúp ho bude vnímať niekde na t-com pláži, kolotočoch alebo pri stánku s langošmi na kúpalisku Vadaš. Takže potrebujeme hlavne kvalitný tuc-tuc. Prípadne umca-umca, ktoré je teraz viac in. Hlavne sa nesnažíme, aby bít znel aspoň trochu originálne, takže sa určite inšpirujeme niekde u Davida Guettu (ktorý je niečo ako Higgsov bozón modernej popmjuzik), ktorému môžeme aj celú slučku kompletne udrbať, aj tak sú to len dva tóny, takže je to nežalovateľné.

 

Featuring

Ďalšiu ingredienciu, ktorú určite potrebujeme, je fíčuring. Tak to bude jednak vyzerať, že náš hit je natoľko sofistikovaný, že ho nedokáže vypotiť len jeden interpret, navyše je výhodné vybrať si fíčuring z iného hudobného žánru, napríklad gangsta rap vs. dancefloor alebo speed garage vs. folk. Multižánrovosť je teraz in a viac in znamená viac lóve a to nám ide až v prvom rade.

 

Text

Ok, máme nejaký ten repetitívny bít, máme fíčuringa, ďalšou prísadou je text. S tým sa veľmi neserieme, a to aj preto, že povolené sú len dve témy – párty a súlož. Pozitívne je, že tieto môžeme aj ľubovoľne kombinovať, napríklad spievame o tom, ako ideme na párty a potom súložiť, alebo naopak, prípadne ideme na párty súložiť, prípadne sme na párty a nesúložíme, ale chce sa nám, a tak ďalej. Samotný text by nemal byť príliš zložitý, obsiahly, alebo nebodaj inteligentný – je predsa leto a rozmýšľať sa nám nechce. Ideálne je ak 90% textu obsahuje len refrén, prípadne citoslovce.

 

Klip

Aby letný hit hitom bol, je dobré mať aj videoklip. Ten musí byť lacný, a to jednak v otázke peňazí a jednak tematicky. Určite musí obsahovať vodu a pláž (ultra low-cost verzia si môže vystačiť aj s detským bazénom) a všetko ostatné, čo nám evokuje leto (snáď okrem letných rozkopávok a úpalov), napr. zmrzlina, opaľovacie krémy, slnečné okuliare, čapované pivo, no najmä polonahé ženy – ideálne kombo: Mambu Šarkézy v bikinách a slnečných okuliaroch, olizujúcu jahodové calippo natiera Eva Cifrová opaľovacím krémom, zatiaľ čo si upíja z čapovaného corgoňa. Jednoducho video nám musí čo najvtieravejšie pripomínať, že leto je strašne frikulín a ppč a malo by trvať celý rok, kým sa nezačne znova.

 

 

Case in point:

Tina feat. Tomi Popovič - Mám ťa v hlave

 

 

 

V dnešnej dobe vás málokto pochváli, takže musím sám: lepší príklad letného (s)hitu som vybrať ani nemohol. V prvom rade má to fíčuring, a to nie len tak hocijaký, ale kombo exoticky (prípadne rómsky) vyzerajúcej speváčky a významného hudobného producenta, ktorý prerazil až totam v USA, resp. aspoň to o sebe tvrdí a overiť sa to nedá.

 

V druhom rade máme perfektný text, ktorý je úplne celý o sexe, konkrétne o tom, aký má Tomi obrovský penis, lebo ho Tina má až v hlave a potom aj úplne všade. To všetko na absolútne nenápaditom generickom hudobnom podmaze. Dokonca aj vokály sú natoľko indiferentné, že sa nedá podľa zvuku rozoznať, kedy spieva Tína a kedy Tómi.

 

No a má to aj videoklip, ktorý sa odohráva v honosnom prostredí Grandhotela Praha v Tatranskej Lomnici, o ktorého skvelých službách a erudovanej obsluhe sme si už písali. No a teraz keď vieme, že tam robí Popovič čašníka a Csilághová chyžnú, tak sa už čudujeme trochu menej. Anyway, v druhej polovici videa je aj bazén a v ňom cecky a rite, takže človeku v tých vizuálnych orgiách nenapadne sa ani zamyslieť nad tým, čo hovorí na súlož na pracovisku a undergroundové bazénové párty zamestnanecká policy príslušného grandhotela. Navyše tam musí strašne pripekať, lebo Popovič má šiltovku a slnečné okuliare. No čo vám budem hovoriť, keďže nič viac sexi som nevidel od Majstrovstiev Európy v ženskej kulturistike, udeľujem desať zalepených hotelových obliečok z desiatich.

 

 

 

pic via