Asi 2 týždne pred tým ako Číňan šlohol netopiera z labáku a predal ho na najbližšom trhu (zdroj: jedna teta povedala) som sa s priateľkou presťahoval z paneláku, ktorý bol 800 metrov od mojej práce do rodinného domu asi 25 km od Bubliny a mojej práce. Po roku a 4 mesiacoch dochádzania autom do práce, aj keď kvôli Igorkovým lokdaunom boli celkom prázdne cesty, ma jazda autom už príšerne nudí, hlavne keď idem tú istú trasu do Bubliny niekedy aj 3 krát denne.
 
31. marca sa vyjasnilo, bolo krásne teplúčko a prišiel nápad kúpiť skúter, aspoň by to dochádzanie bolo zábavnejšie. Keďže som si vodičák na motorku kúpil už za mlada a jazdil som aj na Pionieri aj na Jawe 350, tak som chcel niečo čo bude malé ako Pionier, bude to mať výkon ako triapúla, aby som sa nezabil, lebo rád využívam plný výkon stroja a bude to čo najlacnejšie, lebo na imidži mi nezáleží. Po asi 4 hodinách hľadania na bazoši sa objavil inzerát na Hondu Pantheon 150 za 500€ dokonca s platnou STK. Vravím si ideál, malý skútrik, výkon 17 koní ako triapúla, bude sranda. Hneď som tam zavolal a na druhý deň som už išiel s vlečkou na Liptov. Milý pán, skúter síce už 2 krát prelakovaný, ale aj tak poobíjaný. Na obrázkoch vyzeral malý, ale keď som ho videl naživo tak nebol, je to 200 kilový maxiskúter, predchodca Silverwingu a terajšej Forzy. Bol ale plne funkčný, nechal ma sa povoziť koľko som chcel, pridal mi plachtu na prikrytie tzv. socgaráž, nejakú lacnú helmu a pomohol naložiť skúter na vlečku. Po ceste domov som prešiel tromi búrkami takže hneď 1. apríla mi trikrát zmokol. Samozrejme, že ujo Murphy zariadil, že keď si kúpim skúter tak potom bude 3 týždne v kuse pršať. Aspoň som mal zatial čas si kúpiť poriadnu uzavretú, ale výklopnú prilbu. Týmto by som chcel poďakovať tímu v insportlajne, že prilbu, ktorú mali na sklade v Košicoch dokázali doručiť na predajňu v Bubline k osobnému prevzatiu po dvoch telefonátoch za rekordný čas 15 dní. Medzitým som kúpil samozrejme aj druhú integrálnu prilbu z Čiech, ktorá mi prišla kuriérom do práce za 2 dni. Nejaké rukavice, gate a bunda na motorku mi zostali z mladých čias, tak som sa mohol naobliekať a ísť jazdiť. Aby som si po 10 rokoch zas zvykol na jazdu na dvoch kolesách, hlavne klopenie, tak som išiel jazdiť na Babu. Logicky som ju najprv tri krát prešiel tam a späť a potom išiel dolu na parkovisko trénovať otáčanie a klopenie v nízkych rýchlostiach. 
 
Po týždni jazdenia Pantheon dostal prezývku Pionier. Po štyroch mesiacoch a 5000 km na skútri idem hodnotiť. Pionier tam Taloši vyrábali aj ako Peugeot a tuším aj ako Yamahu, proste typické talianske značky. Dávali do toho motory aké našli, od 125ky dvojtaktu po 350ku štvorkatku. Mne sa ušla 150ka dvojtakt. Výkon môjho Pioniera v roku 2003 keď ho vyrobili Taliani bol 17 koní, neviem koľko utieklo za tých 18 rokov, ale minimálne 3 zdrhli ako som namontoval to veľké plexisklo. Maximálna rýchlosť sa znížila zo 110 na 100km/h, čo je pre mňa prijateľná strata, keďže v techničáku je maximálna rýchlosť 96km/h.
 
Skúter je v nízkych rýchlostiach dosť živý, a do 70km/m trhne aj oktávku v tédéíčku, potom už ale zrýchľuje ako nákladný vlak. Nastaviteľná zadná pružina, ťažký skúter a veľké mäkké sedadlo sú ideálne pre pohodlie pasažierov. Od pôvodného štítu mi turbulencie narážali rovno do prilby a bolo to tak hlučné, že som musel jazdiť len so štuplami v ušiach. S veľkým plexisklom už je všetko v poriadku a navyše prekrýva aj rukoväte, takže aj za chladnejšieho počasia nemusím mať zimné rukavice. Úložné priestory sú naozaj veľké, ako sa na maxiskúter patrí, tak pre štvorčlennú rodinu do chorvátska. Pod sedadlo sa zmestí integrála, bunda, rukavice, lekárnička, pollitrovka s benzínom, litrovka oleja, sviečka, náradie, pivo, alkoholtester a dezinfekcia. Do zadného kufra sa zmestí asi 40 pollitrových plechoviek piva, nákup z metra, alebo štyri mačky.
 
To čo zaujíma každé Slovenské srdce sú náklady a hlavne spotreba, takže poďme na to. Spotreba bez plexiskla bola 3,3 litra benzínu a 0,05 litra oleja na sto. S plexisklom je to o 20% viac, čiže 4 litre benzínu. Pionier ma stál 500€, prihlásenie a EČV 24,50€, ročná poistka 35€, plexi 90€.
 
Honda si drží meno a poruchovosť je vcelku minimálna, zatial jediná porucha bola roztrhnuté lanko od výfukovej klapky. Stalo sa to na pumpe hneď po natankovaní, prejavovalo sa to tak, že 16 koní zostalo v stajni a Pionier išiel iba 30km/h, a ťahal iba jeden kôň. Samozrejme hneď som išiel tetám na pumpu vynadať aký zlý benzín majú, potom asi hodinu tridsiatkou domov do garáže. Vypumpoval som benzín, nalial nový a hádajte čo, nepomohlo. Čo sa servisu týka, robil som ho sám, lebo ma to baví. Sviečka, filter nemrznúca zmes a opravná sada lanka stáli spolu 22€.
 
Takže oplatí sa kúpiť starý skúter namiesto chodenia autom? Určite áno, dochádzanie je nuda už iba keď prší alebo musím zobrať niečo čo sa mi do Pioniera nevojde. Parkovanie v Bubline prestal byť problém, zápchy sa dajú prejsť stredom, medzi autami, teda tak som počul a aj keď treba ísť do Bubliny 3 krát za deň a môžem na Pionieri tak mi to dochádzanie vôbec nevadí.
Finančne nie, proste táto sranda niečo stojí.
Ekologicky tiež nie, veď to žere olej.