Čaute, volám sa Dušan a mám problém. Mám rád japonské autá. Ahoj Dušan.

V polovici októbra teda vyčkávam, kým bude voľná dielňa ale hlavne klampiar Andrej. Na začiatku novembra príde ten správny moment a za necelé dva dni práce sú všetky hrdzavé časti vyrezané, ošetrené a vyzvárené.

Rýchly presun karosérie, ktorá je ešte stále na konštrukcii s kolieskami naspäť do druhej dielne, kde auto nikomu nebude zavadzať minimálne do začiatku januára. Mám rád celozávodné dovolenky. Môžem si počas nich v dielni skladať auto bez toho, aby som niekomu zavadzal. Ešte radšej by som ich mal keby som si v tej plechovej búde vedel aj zakúriť. Ale tak aj termo prádlo je riešenie.

Medzi sviatkami som začal intenzívne pracovať na riešení interiéru, jedinej časti s ktorou som v ľudoprázdnom areáli vedel napredovať. Už som spomínal vypáraný káblový zväzok z čiernej, prišiel čas dať ho späť.

Na fotke zhora: palivová nádrž z čiernej, palivové vedenie z červenej, zdvihák, sorbent na rozliaty benzín, bandaska s benzínom. Napravo auto. V strede káblový zväzok ktorý treba dostať do auta, Naľavo výstuhy pozdĺžnych nosníkov a priečna výstuha.

Ako som už spomínal, čierna mala výrazne viacej káblov ktoré som chcel zachovať. Dobrá správa je že prestupy z kabíny na krajoch smerom do motorového priestoru (takže všetka kabeláž ku svetlám, klimatizácii, poistkám a podobne) majú rovnaký priemer a tým pádom sadli 1:1. Zlá správa je že riadenie motora ide v novších modeloch stredom priečky medzi kabínou a motorom, kde táto karoséria žiaden prestup nemá. Nič čo by nevyriešilo trochu vŕtania a brúsenia. Trochu dosť. Ale o pár zlomených vrtákov a ozvenou v dielni vrátených sebareflexívnych zvolaní som to mal vybavené. Medzi ostatné zlé správy môžeme zaradiť: nutnosť kompletne prepracovať kabeláž predných svetiel, pretože vyklápacie svetlá, nutnosť prepracovať kabeláž zadných svetiel, malý priemer prestupov karoséria - dvere pre káblové zväzky ovládajúce centrálne zamykanie a el. sťahovanie okien (ahoj zlomené vrtáky!) a nutnosť kompletne prepracovať zostavu palivového čerpadla. A to som ešte ani nezačal.

Ale poďme pekne od konca. Palivový systém. Motor z roku 2004 používa úplne iný spôsob udržania tlaku v palivovom systéme ako motor z roku 1994, čo znamená že musím do červeného auta dostať komplet celé vedenie aj palivové čerpadlo s filtrom. Komplet celé vedenie je v pohode, ide o dve rúrky vedúce z motorového priestoru až dozadu k nádrži, prichytené na pár miestach k podvozku. V stave v akom auto je (holá bosá karoséria) brnkačka. V ideálnom svete by som prehodil aj nádrž a mal vyriešené aj čerpadlo, ale nie, nádrže z '94 a z '04 majú iný tvar a nie sú zameniteľné. Palivové čerpadlo aj odvetranie nádrže treba teda vybrať a namontovať do pôvodnej nádrže. Našťastie vnútornosti pasujú bez úprav. Pýtate sa, či majú nádrže rovnaký objem a bude správne fungovať ukazovateľ paliva? Uvidíme.

Po dokončení operácie s nádržou som ju namontoval naspäť do auta, pozakrýval všetky servisné panely z kabíny a pristúpil k ďalšiemu bodu - inštalácia rámu. Been there, done that, dokonca opakovane. Ale. Ku káblovému zväzku z roku '04 patria aj bezpečnostné pásy z roku '04. So signalizáciou zapnutia, pyrotechnickými patrónami pre prípad nárazu a tak. No a tieto pásy sú trošku väčšie ako pásy z roku '94. Presne o takú trošku, aby sa nezmestili do priestoru v karosérii z roku '04. Nevadí, aj tak tie pásy nepoužívam. Že či nebude problém keď riadiaca jednotka tie pyropatróny nenájde? Uvidime.

Súbežne s rámom riešim aj samotný zväzok - na niektorých miestach je to s miestom pre káble okolo rámu veľmi tesné, preto to riešim spoločne. Zadok auta je až na spomínané zadné svetlá celkom jednoduchý, ide o konektory pre senzory ABS, šťavu pre palivové čerpadlo, vyhrievanie zadného skla, centrálne zamykanie kufru a možno ešte niečo. Zadné svetlá budem vedieť riešiť až keď to bude komplet celé zapojené, v zásade pôjde o napojenie '94 konektorov na '04 káble a malo by to byť 1:1. Uvidíme.

Káblovačka do dverí bola v podstate tiež len záležitosťou zväčšenia existujúcich prestupov, časť káblov nebude potrebná pretože napájali repráky ktoré neplánujem vôbec montovať, ale zatiaľ ich tam nechávam. Takisto dúfam že budem vedieť priviesť šťavu k namontovaným motorčekom sťahovania okien, aby som nemusel všetko vyberať a montovať tam '04 motorčeky, ktoré skoro určite nebudú pasovať. Uvidíme.

Hlavný bod programu, samotný interiér. Káblový zväzok a riadiaca jednotka je ako-tak na mieste, niekoľko bodov bolo sporných, kvôli hrúbke zväzku ako aj kvôli mierne posunutým upínacím bodom a vedeniu zväzku ako takého. Dobrí ľudia na internete pomohli a na tretí pokus som to tam mal tak ako bolo treba. Nasledovali jednotlivé časti vetrania - ventilátor, vnútorná klíma jednotka, vnútorná jednotka kúrenia. Nasadiť celú palubnú dosku, zapojiť všetky konektory, priskrutkovať. To isté s pedálovou zostavou a volantovou tyčou so skrinkou zapaľovania, ako aj budíkmi. Pred, počas a po:

Nahodiť koberec, obloženie za sedadlami namontovať celú strechu aj s jej rámom, dopasovať všetky krycie plasty a v podstate vnútri hotovo. Teda okrem sedačiek a stredovej konzoly. Sedačky tam môžem dať až keď namontujem výstuhy, pretože sa uchytávajú skrutkami cez podlahu. Výstuhy tam môžem dať keď bude hotový nástrek celého podvozku (k tomu sa ešte vrátime). Stredovú konzolu tam môžem dať keď bude naspäť v aute prevodovka s motorom.

Od druhého januárového týždňa areál znova opatrne ožil a vedel som sa dostať aj do druhej dielne, kde majú chalani pieskovačku. Keď mi teda bolo príliš veľká kosa, alebo sa mi nechcelo mrznúť vôbec, išiel som pieskovať. Všetky ramená a diely podvozku bolo potrebné najprv nahrubo zbaviť hrdze a následne kompletne opieskovať. Je to super zábavná a čistá činnosť, ktorá navyše vôbec nie je hlučná a netreba pri nej stáť hodiny na nohách. Výsledok ale stojí za to - vpravo pred, vľavo po:

To je ale iba polovica cesty, následne sa všetky diely musia ošetriť zinkom, nastriekať farbou a potom do nich musím nalisovať silentbloky s výťažkom z rohu jednorožca (minimálne toľko stáli a toľko od nich očakávam), ktoré mi došli až z Ameriky. Zinkovanie a nástrek budú riešiť chalani z dielne u externého dodávateľa, takže momentálne čakám na ich signál. Tento istý postup ešte čaká aj brzdiče, ale nejaký čurák minul v pieskovačke všetok piesok (alebo teda ho zmenil na prach zmiešaný s japonskou hrdzou), takže čakám na doplnenie.

Medzitým som na spodnej časti karosérie prichystal všetko na už spomínaný nástrek. Znamená to že som ošetril všetky čerstvo zvárané spoje špeciálnym na to určeným tmelom, všetky miesta s povrchovou hrdzou nastriekal špeciálnym prípravkom na likvidáciu, následne neutralizátorom, očistil a oškriabal všetko čo len trochu vyzeralo že by sa mohlo lúpať, uvoľnené, špinavé alebo tak celkovo v nesúlade s mojimi očakávaniami. Karoséria teraz čaká v poradí, aby ju mohli chalani nastriekať dvojzložkovou farbou, následne obnovím gumoasfaltový nástrek. Ak všetko pôjde ako má, môžem začať skladať všetko dokopy.

Sme na konci januára. A už asi viem, ako sa bude táto MXka volať. Frankie.