Vo Francúzsku vstúpil v týchto dňoch do platnosti zákon, podľa ktorého nesmie byť v televízii Facebook či Twitter spomínaný inak ako v súvislosti s dianím v konkrétnych spoločnostiach. Takže výzvam "sledujte nás na fcbk" je v žabožrútskej teline koniec! Údajným dôvodom je "neférové uprednostňovanie týchto veľkých kanálov, keď existujú aj iné, menšie sociálne siete, ktoré bojujú o prežitie" a tiež argument, že vlastne ide o maskovanú reklamu.

Počuť však už aj vyjadrenia, že ide jednoducho o prejav tradičnej francúzsko-americkej animozity, dodnes prekvitajúcej na oboch stranách Atlantiku. Amíci zosmiešňujú Francúzov kvôli zubom od nikotínu, zatuchnutým svetrom a pseudointelektuálskym žvástom, Francúzi zasa otvorene pohŕdajú americkou obezitou, nevzdelanosťou a hyperkonzumným komerčáctvom. Za tým všetkým je samozrejme obojstranne závisť - americký sen a pozitívny prístup k životu kontra bohatá kultúra a legendárne milovnícke zručnosti.

Francúzom však treba jednu vec nechať: aj keď nie sú zďaleka jediným národom, ktorý sa obáva amerikanizácie a následného zdementnenia svojej krajiny - ako jeden z mála štátov v Európe sa neboja skutočne ísť proti nezastaviteľnému virtuálnemu prúdu facebučíkov a tvitrov.

My v tejto kauze ostávame principiálne neutrálni.
A lajkujte nás na Facebooku!!!