Priznám sa, že toto je tak absurdný príbeh, že sa s ním musím podeliť. Ak teda máš zbytočných pár minút a naozaj nemáš nič lepšie na práci, tak vedz, že nie vždy reklamy sú pravdivé. Všetko začalo úplne nevinne, a to tak, že som sa narodil. Ok, to je asi až príliš ďaleko, proste potreboval som zmeniť bankový účet a síce banky vraj ponúkajú, že všetky trvalé príkazy, inkasá atď. presunú za vás, ale mne tá moja nová povedala, že veď to nie je nič zložité a mám sa sám posnažiť. Ok, vedenie účtu zadara, šľak traf. V procese zmeny banky som kdesi natrafil na reklamu, dajme tomu „československého plynárenského priemyslu“. Ďalej len ČPP o tom, že „Všetko vybavíme za Vás!“. No kto by nechcel, však. Super vravím si, len elektriku som mal toho času u, dajme tomu, „Československej strednej energetiky“ (ďalej ČSE) a mal som ešte v pamäti aká tortúra bola prihlásenie inkasa, formuláre, pošta, no otras. Tak pokiaľ vše vybavia za mňa, nielen zmenu inkasných príkazov, ale aj nutnú zmenu dodávateľa, prečo nie. Poďme do toho! Chcel som sa proste vyhnúť tomu, aby som musel ja všetko sám prácne vybavovať. V tomto momente môžem povedať, že radšej toto vybaviť pre celú rozvetvenú Kollárovu rodinu, ako to nechať na ČPP.

 

Január - marec 2021 - Plán bol jasný, začíname rok 2021, január, podpísal som zmluvu u ČPP, s tým, že približne koncom februára spracujú moju žiadosť, spolu s inkasnými mandátmi, ja v marci 2021 zruším účet, v apríli príde vyúčtovanie a od mája fičím na novom účte. Nech 3 mesiace na vybavenie. Pohoda. V 21 storočí?! POHODA! Priznám sa, že ja som si svoju časť splnil, a tak vo februári som nabehol do banky, že ruším pôvodný účet a nechal si len účet v novej banke. Kvôli istým veciam som rátal s tým, že 31. marca bude zrušený. Medzičasom som nechal pracovať na zmene dodávateľa ČPP, aby som k nim prešiel z ČSE. Aby som upresnil, som taký bohatý človek, že mám nielen byt, ale dokonca aj garáž. Takže som potreboval preniesť až dve miesta. Kto by si tipol, že budú dvojnásobné problémy, paradoxne úplne iné, tak by vyhral. Každopádne 26. 2. 2021 mi prišiel pozitívny mail od ČPP, že teda začali prenos elektrickej energie k nim! Paráda, stíham. Trošku ma prekvapilo, že 24. 3. 2021 mi prišiel mail z ČSE, že elektriku mám nielenže stále u nich, ale mi posielajú aj nové zálohové platby. Si vravím, pche, vy tam máte pekný bordel, veď ja som už už takmer u ČPP. Hmmmm. 

 

19. 4. 2021 - Mierne prekvapenie ma čakalo 19. 4. 2021 v mailovej schánke, totiž ČPP mi oznámilo, že kvôli mojej viazanosti u ČSE nemôžu zrealizovať môj presun k nim. Avšak z mailu je jasné, že „ide len o administratívnu zmenu, kde z mojej strany nie je potrebná žiadna ďalšia aktivita“. No aspoň, že tak! Márne som však premýšľal o čom točia, že aká viazanosť, tak som 1x trochu namrzene volal do ČPP, že čo sa deje. Nuž pán Michal, ste viazaný, nemôžeme vás presunúť k nám. Vravím si, že to musí byť blbosť, som u ČSE dobrých 10 rokov, a ak by som mal viazanosť, už dávno musela uplynúť. Kontrolná otázka. Vedeli ste, že ČSE si každý rok viazanosť automaticky predlžujú o ďalší rok? Ja som nevedel... bol som týmto zistením celkom vytočený pri telefonáte na ich linku, ale oveľa menej, ako keď mi pani povedala, že ona mi naozaj nemôže povedať dokedy som viazaný, lebo nevie overiť, či som to ja. Toto mi povedala, čestné pionierske! Lebo, keby som zistil informáciu, že dokedy je viazaný sused, tak ide o hrubý zásah do jeho súkromia. Pýtam sa, či si robí srandu, veď to má pred sebou na monitore. Nuž má, ale mám im napísať mail s touto požiadavkou a oni mi za pár pracovných dní odpovedia. Naozaj som sa snažil, povedal som jej rok narodenia, overili sme spolu môj mail, adresu, telefónne číslo, ale nemal som šancu, keď tu zrazu! No nie, nepovedala mi to, ale sľúbila, že mi to teda pošle na e-mail, sama len tak, nemusím im ja písať. Malé víťazstvo nad byrokraciou! Lenže jedna malá bitka nič v tejto krutej vojne neznamená. 

 

20. 4. 2021 - mi v schránke pristál e-mail, kde som zistil, že byt je, po novom, viazaný do 11. 2. 2022 a garáž len do 22. 5. 2021. Schválne to píšem aj s rokmi, kvôli lepšej orientácií, teda ak sa tu náhodou ešte niekto orientuje. Vzhľadom na to, že už bol apríl 2021, ja som postupoval podľa plánu, tak účet som už mal samozrejme zrušený. Inkasné platby taktiež a tak nastala situácia, že prenos energie začatý, inkaso zrušené a prípadný preplatok mi ani nemali kam poslať. Síce ČPP vybaví všetko za mňa, ale toto som musel vybaviť ja. Naozaj však len výnimočne. Schválne som nechal zvyšok na ČPP, moja aktivita potrebná nie je, tak čo. Síce som sa mierne začudoval, keď mi ČPP tvrdili, že mám garáž viazanú do konca augusta, ale... moja aktivita predsa nie je potrebná! A okrem toho som chcel vyskúšať, čo za šikovných ľudí tam pracuje. 

 

18. 8. 2021 - Nebolo vôbec žiadnym prekvapením, keď mi 18. 8. 2021 pristál e-mail od ČPP, že s poľutovaním konštatujú, že sa im nepodaril prenos energie a dokonca mi poslali, už zase, nejaké splnomocnenie, ktoré ich oprávňuje na to, aby mohli zmeniť môjho dodávateľa. No nasrať. Toto som proste odignoroval, lebo som bol vytočený. Tak či onak som im zavolal, že ako na čo to chcú, keď to už odo mňa dávno podpísané majú, lebo som to samozrejme musel podpísať pri prvej zmluve. Nech si použijú to staré a nezaujíma ma, že toto bude mať o pol roka iný dátum, aktuálne tak či tak nebude (lebo budú žiadať o zmenu zase niekedy v máji 2022) a je jedno, či bude z januára 2021 alebo augusta 2021. A plus žiadal vysvetliť, ako je možné, že požiadali neskoro o zmenu dodávateľa. Teraz citujem ich odpoveď: 

„Prvotný dátum začiatku zmluvy pre odber elektriny, pre adresu Vášho odberného miesta bol 1. 4. 2021. Výpoveď bola zamietnutá Vaším dodávateľom z dôvodu vizanosti zmluvy do 22. 5. 2021. Na základe tejto informácie sme urobili posun začiatku dodávky u nás k najbližšiemu možnému termínu a to k 1. 8. 2021. Váš súčasný dodávateľ Vám však pravdepodobne po ukončení prvotnej viazanosti zrealizoval automatickú prolongáciu Vašej zmluvy a predĺžil Vám viazanosť o ďalších 12 mesiacov a to do 22. 5. 2022.“

Nie, nerobím si znova srandu, naozaj mi toto odpísali, takže ak by ste niekedy boli niekde viazaný, ste viazaný vždy s platnosťou rok a končí vám viazanosť napr. v máji, pokojne si vyberte náhodne akýkoľvek mesiac a buďte veľmi prekvapený, že spoločnosť neakcepovala vašu žiadosť. To by sme teda mali, je august 2021 a ja som nielenže nepreniesol ani byt ani garáž, ale mám čakať minimálne do augusta 2022, aby som prešiel k ČPP. Tu sme si začali, z mojej strany, vymieňať mierne sarkastické maily, takto spätne keď si to čítam som bol celkom nahnevaný, ale kreatívny. Ono paradoxne ja nepíšem úplne všetko, lebo potom by článok bol dlhší ako Blahov chválospev na nejakého vraha typu Che Guevara. Tak či onak ich odpovede sú niečo podobné ako vyššie, oni za nič nemôžu, oni postupovali správne a vôbec mám im vyliezť na hrb. Tu sme proste pri žatve a nemám otravovať, ako by bol, „dúfajmeužniedlhonaslobode“ ožratý Hranol povedal. Tu som sa na to už vysral. Vedel som fungovať aj v tomto režime, mal som nastavený trvalý príkaz a proste raz za čas by tam ČSE malo bordel, lebo im pošlem jednu platbu navyše. Okradnúť by ma neokradli. ČPP teda odomňa nedostali žiadne nové podpísané splnomocnenia a síce pachuť ostala z celého procesu, ale mal som iné starosti. 

 

9. 11. 2021 - mi však píše ČPP! A to, že ukončili moju zmluvu o presune a keď v budúcnosti budem mať záujem, nemám váhať ich kontaktovať. Ale určite, ja sa veľmi rád nechám kedykoľvek znásilniť tlupou nadržaných voličov ĽSNS. Takže síce som smutný, ale nejako to snáď spracujem, že ostanem u ČSE. Chyba lávky! 

 

27. 11. 2021 - mi prišiel ďalší e-mail! A to taký, že začali presun môjho odberného miesta k nim. Mierne šokovaný to čítam a tak neváham oprášiť môj sarkazmus a píšem im e-mail. Keby nie som psychicky vystresovaný z ich 30 sekúnd dementnej opakujúcej sa pesničky, aj im zavolám, ale nedávam to. Ja síce v peklo neverím, ale ak existuje, tak ten čo vymyslel, že „kým bude zákazník čakať na spojenie s operátorom, pustime mu peknú pesničku“, sa bude určite smažiť v pekle na veky vekov. Nie je totiž možné zachovať si psychický pokoj a čakať na spojenie s chudáčiskom operátorom, keď ste 50x počuli ten istý otrasne otextovaný 30 sekúnd trvajúci „song“. Po ich odpovedi e-mailom mi však neostalo nič iné iba tam zavolať... lebo oni proste jedno miesto presúvať začali a pre to druhé, v klídku, zrušili zmluvu. Takže som ich požiadal či by teda boli takí laskaví a presunuli aj moje druhé odberné miesto. „Ale samozrejme pán Michal, nechajte to všetko na nás, my to všetko vybavíme...“ kde som to už len ja počul. Každopádne poslali novú zmluvu na podpis.

 

20. 2. 2022 - Ideme pomaly do dramatického finále! 20. 2. 2022 mi bol doručený e-mail, že pre garáž bola zrealizovaná požiadavka o zmene dodávateľa energie! Áno, to je to druhé miesto, viazané do 22. 5. 2022 a pre ktoré som 27. 11. 2021 musel podpísať novú zmluvu, takže človek môže byť viazaný a ČSE ho pustí? Zaujímavé. 

 

22. 2. 2022 - ČPP posiela preddavkové platby, vediac, že mám zrealizované inkaso to hádžem za hlavu a vravím si „veď to trvalo len rok a mesiac“. Ešte byt. 

 

23. 2. 2022 - z ČSE prišiel e-mail, že zamietajú môj prechod k ČPP z dôvodu mojej viazanosti a keďže ČPP nedodala žiadosť v termíne 15 dní pred ukončením žiadosti, som viazaný automaticky do 11. 2. 2023. Priznám sa, tu ma jeblo. Tak obe miesta sú viazané, jedno miesto ČSE pustilo a druhé nie? WTF?!? Tu už som bol hnusný a nervózny, lebo ČPP na to hodili bobek a ČSE ma silou mocou hľadali nejaké dôvody prečo sa nedá. Aby bolo jasné, moje mesačné platby sú cca 35,-€! Naozaj teda budem taký lukratívny zákazník, že sa o neho treba biť stoj čo stoj. To, že som v tieto dni trávil, doslova hodiny, na telefóne s ČSE, lebo som sa snažil pochopiť prečo jedno viazané miesto zrušili a druhé nie, nebudem ani komentovať. Každopádne milá slečna/pani mi poradila, že mám na ČSE napísať reklamáciu, nič za to nedám. To je pravda, dal som čas, ale to bola drobnosť. Oprášil som moje básnické črevo a napísal som im reklamáciu, teraz nekecám 3219 znakov bez medzier a 640 slov. Čas čítania cca 4 minúty poďľa odhadu jednej stránky a poslal som to presne 24. 2. 2022 a napísal som im, že ak som teda taký VIP zákazník, tak očakávam aj VIP služby, pýtal som tuším nejaké lístky na hokej alebo darček na narodeniny. Na reklamáciu má firma 30 dní, že. 

 

4. 3. 2022 - e-mail. ČPP píše, že teda garáž je zmigrovaná a byt nie a prosia o informáciu dokedy mám viazanú zmluvu a aj dôvod prečo ich žiadosť u ČSE nebola akceptovaná. Opäť si nerobím srandu, ČPP naozaj tieto informácie žiadali. Proste ČPP žiada u ČSE, za mňa, o zmenu dodávateľa (kedy a ako neviem), ale ja mám vedieť prečo ma ČSE odmietlo zmigrovať, nadherné. Po pár dňoch a vymených mailoch som rezignoval a napísal im, že nech mi opäť pošlú zmluvy na podpis alebo čo potrebujú a vlastne všetko aby som mohol prejst pod ČPP. Ešte 18. 3. 2022 ma ČPP potešili e-mailom, že im je ľúto, ale z dôvodu viazanosti mi byt presunúť nemôžu. 

 

25. 3. 2022 - pôvodne som reklamáciu podával 24. 2. 2022, 30 dní preč, tak volám do ČSE, že nestihli vybaviť reklamáciu, ale ja by som rád odpoveď. Na spojenie s operátorom som čakal presne 30 minút, priznám sa, ja som už robil aj koláč (mimochodom výborný) a tá pesnička čo sa tam stále točila dokolečka dokola, sa mi pomaly začala páčiť. Ok, kecám, neznášam ich. Po pol hodinke mi víťazoslávne dvihne dievčina a milým hláskom, že čo si prajem. Tak som vysvetlil, že z hľadiska zákona majú 30 dní na vybavenie reklamácie, atď, atď. Pozrie do systému a vraví mi, že oni to teda poslali načas, lebo veď je to dnes presne 30 dní, takže to stihli. Vravím si čo? Čo ste mi poslali? Kam? No na e-mail pán Michal! Nič tam nemám, aha, vy ste to poslali 5 minút dozadu, krásne. Ok, šach mat. Nemal som slov, ale mrkla do systému a vraví mi, že zamietli to, lebo som viazaný a opäť tie isté nudné kecy. Zatiaľ čo ona hovorila, ja som si ten e-mail prečítal (keby som konšpirátor, poviem, že tých 30 minúť ma nechali čakať, aby to stihli napísať, lebo ten mail došiel cca v 25. minúte čo som čakal na spojenie). V tom e-maile bolo, že síce som teda viazaný, ale ČSE prehodnotili svoje stanovisko a odstupujú od mojej zmluvy k 30. 4. 2022! Asi som ich mojou kratučkou reklamáciou nahneval alebo mi nechceli kupovať darček na narodeniny. Keď prestala hovoriť, vravím jej, že ale veď ste mi poslali e-mail o tom, že ste mi zmluvu zrušili a viazaný už nie som. Nakoniec niekde túto info našla a potvrdila mi ju. V e-maile tiež bolo, že mám o danej skutočnosti a teda zrušení zmluvy informovať ČPP, obratom som tak, ako inak telefonicky, učinil, mysliac si, že opäť vybavia všetko za mňa. No áno, ja som dosť naivný človek, ja si dokonca aj myslím, že sa v tejto republike oplatí žiť a drvivá väčšina ľudí nie sú idioti. Hej, hej, videli sme 1. 5. v Nitre... Takže 25. 3. 2022 som kontaktoval ČPP s tým, že ČSE mi vypovedala zmluvu k 30. 4. 2022 a bolo mi sľúbené, že už si to doriešia medzi sebou a budú ma o tom informovať. 25. 3. 2022 bol piatok a tu som spravil druhú veľkú chybu (prvá bola tá, že občas počúvam reklamy) a to tú, že som si dovolil pracovať, cez víkend to pustiť z hlavy a v pondelok som mal tú drzosť a neskontroloval som „zodpovednú“ pracovníčku z ČPP či to dotiahla do konca. Ona proste dostala odpoveď z ČSE, že som viazaný (prečo neviem, ale asi preto, že aj v ČSE tú info musei hľadat), pekne to založila do spisu a doslova sa na to vysrala, samozrejme nič to nemenilo na tom, že k 30. 4. 2022 mi končila zmluva s ČSE. Toto som však zatiaľ samozrejme netušil a žil v sladkej nevedomosti. Ja som žiaľ zabudol nielen v pondelok, ale tak celkovo. Ok, priznávam, môžem si za to sám, určite majú toho veľa. Lebo ja jedinú svoju životnú starosť mám prenos elektriny. Ehm. 

 

21. 4. 2022 8:27 - mi píše ČSE, že oni mi naozaj 30. 4. 2022 ukončujú zmluvu a mám si nájsť náhradu. Mne vtedy trklo, že veď mi to nikto nepotvrdil, že je to dotiahnuté do konca. Vravím si, že to bude ok, ale predsa len, mám s ČPP jednu či dve nie úplne dobré skúsenosti, idem im tam radšej zavolať, lebo na maily neodpovedia ani za 7 dní. Dvihla mi to Katka a s kľudom angličana mi vraví, že áno, vidí v systéme, že žiadosť o zmenu dodávateľa bola zo strany ČSE zamietnutá z dôvodu viazanosti a teda ja od 1. 5. 2022 nemám dodávateľa elektrickej energie, (čo by samozrejme znamenalo demontáž elektromera a návrat do doby kamennej). Priznám sa, tu som stratil reč. Vykoktal som zo seba len to, že veď som im posielal mail o tom, že mi zmluva bola zrušená a musia to tam mať. To mi síce potvrdila, ale ako som písal vyššie, proste ČSE to zamietla a „zodpovedná“ pracovníčka z ČPP to založila do spisu a viac neriešila. Ale vraví mi, že ona to teda preverí a zavolá. Ja som teda nelenil a volal do ČSE, aby som teda vedel, čo sa stane po 30. 4. 2022 ak sa to nedorieši. Opäť s kľudom mi bolo oznámené, že mi prídu naozaj demontovať elektromer a ja nebudem mať elektrinu. Pohoda.

 

21. 4. 2022 okolo obeda - 7 pracovných dní do vypnutia. Katka sa mi ozvala a vraví mi, že ok, v ČSE teda k 30. 4. 2022 končím, ale že „československá distribučná“ (ďalej ČD) vraví, že ich zmluva o pripojení je na iné meno a mám si tam ja (!) zavolať, že na koho meno to je a prečo. To asi v rámci toho, že oni sa o všetko postarajú. Neostalo mi nič iné, len zavolať do ČD. Zmluva o pripojení síce je na moje meno (veď ako inak), ale ČPP spravilo zjavne jednu jedinú malilinkatú chybičku v celom rok a pol trvajúcom procese a to tú, že zle požiadali ČD o zmenu dodávateľa. Nahlásili ma ako nového zákazníka a nie ako zmenu dodávateľa a musím mať s ČD podpísanú novú zmluvu o distribúcií a nestačí tá stará čo som mal podpísanú s ČSE. Priznám sa, ani toto som nevedel, že ešte aj nejaká ČD existuje, človek sa učí celý život. Keď mi teta začala hovoriť, že oni majú 5 dní na spracovanie, atď, atď, už som premýšľal ku komu vypracem mrazničku, lebo to nemám šancu stihnúť. Ale zmluvu som teda stiahol z netu, podľa jej rady aj vypísal, podpísal a poslal do ČPP ako chceli, že oni už to za mňa, opäť, vybavia. Aby bolo jasné, ja zamestnanie mám. Dokonca aj pracovať musím, toto bolo cez pracovný deň a týmito telefonátmi som zabil dobré tri až štyri hodiny, plus tie nervy okolo. No, mám super prácu, ale nie je v jej náplni kontrolovať ČPP a neschopných zamestnancov. A to nevravím o tom, že vždy keď som tam volal, tak mi to dvihol niekto iný a číslo zákazníka, ako sa volám, čo vlastne otravujem a podobne, plus ako bonus pokiaľ čakáte na spojenie, spieva vám do uška 30 sekundová pesnička o čistej vode. Do pekla pôjde ten čo to vymyslel, neexistuje aby ten „človek“ nezhorel v pekle. Už len kvôli takýmto ja snáď na to peklo aj začnem veriť.

 

22. 4. 2022 ráno - 6 pracovných dní do vypnutia - Katka mi volá. Nuž pán Michal, tá zmluva čo ste nám včera poslali bola odmietnutá zo strany ČD, lebo tam chýba podpis ich zodpovedného pracovníka. Tu som, už zase, nemal ďaleko od výbuchu „nadšenia“, ale asi som sa udržal a opýtal sa, že čo teraz. Katka mi milým hláskom hovorí niečo ako: „Zavolajte si (!) do ČD a vybavte si to s nimi a dajte mi vedieť“. No čo ostane zúfalému človeku, ako to, že zavolá do ČD a pýta sa, že či je vôbec možné to stihnúť. Ubezpečí ma, že samozrejme. Stačí len keď požiadam ČPP aby danú zmluvu čo som im včera poslal, nahrali k nim do systému, lebo veď ČPP má prístup do systému zmluv ČD práve preto, aby ich tam mohli nahrať a nemusel to zákazník komplikovane robiť sám. Hovorím pani, že ČPP mi vraveli, že si to mám ja sám vybaviť. Tu sa pani zháčila a vraví mi zásadnú a šokujúcu informáciu... „To asi nebude úplne najlepšia spoločnosť, veď oni majú všetko vybaviť za vás.“ Volám opäť do ČPP, opäť čakám, že budem hovoriť kto som, čo otravujem, keď to dvihla Katka! Vravím jej o mojom zistení, že oni by to mali nahrať do systému ČD, že tam majú prístup. Katka vraví, že tam prístup nemajú a nemajú ani ako túto zmluvu nahrať, že to si to musím vybaviť sám. Opäť šach-mat. Ako sa môžem hádať, keď neviem ako to funguje? Jeden tvrdí to, druhý opak. Pomaly začínam variť z vecí čo sú v chladničke, aby som toľko toho nemusel vyhadzovať, ale dohodli sme sa s Katkou (vlastne som sa chcel pozrieť na FB, že ako vyzerá...), že mi teda dá telefonicky vedieť či naozaj neklamem a majú tú možnosť. 

 

22. 4. 2022 11:50 - 6 pracovných dní do vypnutia - mail od ČD, že obdržali zmluvu o pripojení. Kata sa mi telefonicky neozvala, nečudujem sa, bol som už asi naozaj nepríjemný (aj keď som jej nikdy samozrejme nenadával alebo nič podobné), len som chcel aby si sakra robili v ČPP svoju prácu, drzé a odvážne viem. Každopádne som sa jej teda mailom opýtal, či je to všetko z ich strany v poriadku. Hej, hej, samozrejme pán Michal. Pekne som poďakoval a ešte som ju požiadal v ďalšom e-maile či by bola taká dobrá a zistila mi, že či mám aktívne na obe zmluvy inkaso, dodnes sa neozvala, asi dala ešte v ten deň výpoveď. 

 

dovetok: 

26. 4. 2022 - ešte 22. 4. 2022 mi bolo u ČD doporučené, aby som si ešte zavolal a overil či to stihnú nahrať do systému, stihnú. Nevypnú ma! Šampanské som neotvoril. 

26. 4. 2022 - poslal som na ČPP mail ohľadom inkasa, za garáž mi nič nestrhli, taktiež som bol drzý a chcel vedieť či mám zriadené u nich inkaso na byt. 

 

3. 5. 2022 - zvonček zvoní... „Tu elektrikári, ideme kvôli elektromeru, otvorte.“ Tu som sa mierne preľakol, našťastie chlapík prišiel odpočítať stav elektromeru. 

3. 5. 2022 - telefonát do ČPP. ČPP na e-maily prestali odpovedať a tak im opäť musím volať. Inkaso zriadené na garáž ešte vo februári 2021 zjavne v systéme chýba, majú tam dokonca dve zmluvy na jedno miesto, má tam byť len jedna. Ani jedna jej však nejde otvoriť a spolu s nimi ani inkasné príkazy. Tak sme sa dohodli, že mi pošle nový súhlas s inkasom, ja ho podpíšem a obratom pošlem. Taktiež sme sa dohodli, že ona si ma poznačí a dá mi vedieť, či je všetko v poriadku... ja som svoju časť splnil... Tu by som sa ešte pozastavil pri jednej veci. Je normálne, že človek obdrží nejakú informáciu, založí ju do spisu a viac sa nezaujíma? Napríklad to inkaso. Pôvodne som zmluvu, aj s inkasom, podpísal v januári 2021, druhé inkaso so zmluvou 27. 11. 2021. Pracovníčka musela vidieť, že prvá zmluva tam je, ale nevadí, založila druhú. Inkaso tiež. Ešte chápem, že prvú zmluvu si sami len tak zrušili, ale prečo druhé inkaso sa nezrealizovalo resp. sa vraj nedalo prečítať? Bolo vo formáte pdf. To proste pracovník po sebe prácu neskontroluje? Nikoho nezaujíma výsledok jeho práce? Teda okrem chudáka zákazníka, ktorý môže mať „menšie“ problémy. A už vôbec nechápem, keď máte inkaso (čiže si automaticky majú strhnúť platbu) a nezrealizuje sa to, prečo nepošlú e-mail, na ktorý sa mimochodom pýtali takmer pri každom hovore?!? To je fakt taký zásadný problém zistiť, že inkaso sa pre tohto a tohto zákazníka nestiahlo a ak máme na neho e-mailový kontakt, upovedomíme ho?! 21. storočie... halóóó!!!

 

9. 5. 2022 - Záver - elektrika elektrikárom, plyn plynárom! Nezávisle od seba mi to povedalo pár ľudí, musím skonštatovať, že niečo na tom naozaj bude. A 28. 4. 2022 mi pristál v maile e-mail, kde mi ČPP píše, že mám ohodnotiť ich služby, zatiaľ som ešte odvahu nenabral, musím sa najmä ukľudniť. A ešte zavolať do ČPP, lebo „zodpovedná“ pracovníčka, čo si ma poznačila, aby mi dala vedieť, či je inkaso v poriadku sa na mňa, naozaj výnimočne, vykašľala. Pôrod teda takmer skončil, úspešne som prešiel k ČPP. Jeden jediný mail, 10 dní pred skončením zmluvy, ma však zachránil od toho aby mi nevypli elektrinu, keď zoberieme do úvahy, že som to riešil takmer rok a pol, tak je to naozaj neuveriteľné. Milujem takéto služby! 21. storočie ako vínko... len skazené hnusné a kyselé.

 

10. 5. 2022 - Katka je sympoška... ale čo z toho :)