Centrum podpory (ďalej iba CP): Dobrý den. Jak vám můžu pomóct?

Ja: Dobrý deň. Mám problém s dekódovacou kartou, asi.

CP: Dobrá, povieďte mi číslo vaší karty.

Ja: 123456789

CP: Děkuji p. Muky. A jaký máte problém?

Ja: Je to dosť zvláštne, používam túto kartu a prijímač už viac ako 4 roky a nikdy som nemal ani najmenší problém a teraz zrazu mi vypadáva signál vždy medzi 18:30 a 19:30 na 15 – 20 minút. Ja veľmi televízor nepozerám, takže neviem, či sa to stáva aj v iných časoch, ale v tomto rozpätí sa to deje určite a vždy v inom čase. Čo by ste mi poradili? Mám si zavolať nejakého lokálneho technika, nech mi príde premerať signál alebo niečo iné? Už ste sa s tým u vás stretli?

CP: Pane Muky, ale my vám určitě neblokujeme kartu v ňákých různych časech.

Ja: Ale veď ja vás z ničoho neobviňujem, len mi príde divné, že doteraz to fungovalo a teraz zrazu to začalo takto blbnúť.

CP: Víte co, nejdříve vám zašlu na vaší kartu reautorizační údaje, vy si restartněte váš přjímač a uvidíte, jestli vám to pomohlo.

Ja: Koľko by to asi malo trvať?

CP: Jenom pár minut, pak uvidíte.

Ja: O.K., ďakujem pekne. Dovidenia.

CP: Nashledanou.

Na druhý deň.

CP: Dobrý den, jak vám můžu pomoct?

Ja: Dobrý deň. Včera som volal s vašou kolegyňou ohľadom problému s dekódovacou kartou, ona mi povedala, že odoslala na moju kartu reautorizačné údaje a odvtedy to vôbec nefunguje.

CP: Co tím myslíte, že vůbec nefunguje?

Ja: Nuž, počkal som asi pol hodiny, potom som reštartoval prijímač a po nabehnutí mi nefungovali žiadne kanály.

CP: Vůbec žádné? Ani TA3?

Ja: To neviem, námatkovo som skúsil zopár kanálov, ale žiadny z nich nefungoval, všade mi písalo „slabý signál“.

CP: Zkuste si naladit TA3, funguje to?

Ja: Nie, ani TA3 nejde.

--- Neskôr mi bolo vysvetlené, že TA3 je neplatený kanál, takže aj keby tam karta vôbec nebola vložená, tak tento kanál by mal fungovať. ---

CP: Jó, tak pak je problém ve vašem satelitu nebo dekóderu.

Ja: Včera všetko fungovalo.

CP: Řekněte mi prosím číslo vaší karty.

Ja: 123456789

CP: Jó, já tady vidím, že vám byly odeslány reautorisační údaje. Ale u nás nedošlo k žádné další akci.

Ja: Tak mi prosím vás skúste povedať, čo sa mohlo stať, prečo to zrazu nefunguje?

CP: Tak to já vůbec nevim. Zkuste vyměnit přijímač, nebo by ještě mohlo pomoct vyndat kartu ven, pročistit kontakty a pak ji vrátit zpátky.

Ďalší deň.

CP: Dobrý deň, ako vám pomôžem?

--- Prebieha vysvetlenie problému a nadiktovanie čísla karty ---

CP: Tak ja už neviem, možno by pomohlo vymeniť prijímač. Prípadne kontaktujte lokálne servisné stredisko. Skúsim vám ešte raz odoslať reautorizačné údaje.

--- Po domácej porade sme sa dohodli, že kúpime nový prijímač, len nech to už konečne funguje. Drahá mala iba jedinú požiadavku, nech to má rovnaké ovládanie, lebo jej sa nechce učiť nič nového. ---

O pár dní.

CP: Dobrý den. Jak vám můžu pomoct?

--- Keďže hovorím už so štvrtým človekom, tak opätovne opisujem situáciu, s dôvetkom, že už sme kúpili aj nový prijímač, a stále to nefunguje. ---

Ja: Už mi hádam iba chýba to kontaktovanie lokálneho servisného strediska.

CP: Jó, ale to budete muset zaplatit, za výjezd technika. Hahaha.

Ja: A u vás mám už týždeň zaplatenú nefunkčnú telku, to vám nepríde vtipné?

CP: No víte, já to tak nemyslel. Ale už mně taky opravdu nic nenapadá. Jenom snad opět odeslat ty reautorisační údaje.

Ja: Veru neviem, či tam robíte aj niečo iné, ale veď skúste.

Ďalší deň.

--- Navštívil som lokálnu firmu, ktorá mi satelit dodala a nainštalovala. Vysvetlil som situáciu. Taký mladý chalanisko už od časti odoslania reautorizačných údajov prikyvoval. Vysvetlil mi, že nie som prvý, kto za nimi prišiel s takýmto problémom. Vždy to vraj začalo problémami so signálom a končilo kúpou nového prijímača.

Pozrel si kartu a hovorí „Jasné Irdeto M7. A prijímač máte AB XXXX, však?“. Reku áno, aj starý, aj nový. „A vy neviete, ako sa to dá obabrať?“ Pozeral som naňho ako puk a tak som dostal školenie o tom, ako sa dá kúpiť jedna karta a následne cez nejaký switch sa môže popripájať celá rodina, prípadne aj susedia, keďže cez tieto prijímače je možné nastaviť Master prijímač, kde sa vloží karta a ostatné budú Slave, ktoré sa budú pripájať na túto kartu a používať jej kód, na dekódovanie signálu. A to sa tento operátor snaží zamedziť.

Vysvetlil mi, že kedysi tento operátor zavádzal tieto M7-kové karty, ale na trhu nebolo dosť dekodérov pre túto technológiu, tak musel spraviť to, že síce to boli karty s týmto kódovaním, ale práve to kódovanie na nich muselo byť vypnuté. Teraz to zapína, ale jediný spôsob ako to môže spraviť, je odoslaním reutorizačných údajov na požiadanie zákazníka.

Ako som ho počúval, tak som si spomenul, ako som kedysi čítal o jednom zahraničnom „providerovi“, ktorý niečo takéto ponúka vo veľkom, len načierno. Opýtal som sa ho na to. To mi dôrazne neodporúčal. Až tak dôrazne, že ma to zaujalo. Pozrel som si tie stránky, kde je všade upozornenie, že to silno neodporúčajú a je to určené iba na študijné účely. ---

 

Ukončím to asi takto, že už som vyše roka u tohto operátora a som maximálne spokojný. Za 4,50 na mesiac mám kanály, ktoré ani nepotrebujem a aj tak tam nič nebeží, ale mám aj také to hbo 1, 2, 3, nejaké porno kanály a vééééľa dokumentárnych a športových kanálov. Ja som si chcel pritom iba každý večer pozrieť v kľude správy a predpoveď počasia na ďalší deň, raz za rok pozrieť MS v hokeji, TdF, prípadne raz za dva roky olympiádu.

Ale tento nebeský operátor asi nebol spokojný s tým, že má zákazníka, ktorý každý rok zaplatil ročný servisný poplatok a nič od neho nechcel. Prajem mu veľa spokojných odchádzajúcich zákazníkov.