Na začiatok si dáme pre srandu malý test: Ja vám sem napíšem niekoľko nových Pokémonov, medzi nich prepašujem zopár mien slovenských raperov a vy budete hádať a my budeme tlieskať, /clap clap/ vieš jak, za riťky... Vy budete hádať koľko tam tých raperov je. Takže: Helico, Adiss, Gumbgu, Lo Prete, Majself, Samey, Momo, Roko, Kali, Denisovan. Ak ste aspoň na jedno z týchto mien vedeli s určitosťou povedať, že je to raper, tak vyhrávate, pretože všetci sú. Ak ste tipli 10 pokémonov, čítať túto recenziu má pre vás asi taký zmysel, ako bojovať na Slovensku proti výstavbe mešít.

Bol som teda na koncerte. Na rapovom koncerte. Až sem cítim ten vietor, ktorý sa zdvihol pri náhlom a synchronizovanom pohybe myšou na xko do rohu stránky, keďže súdiac podľa diskusií, priemerný návštevník DM  počúva výhradne metal (a ešte je právnik, čo pije mydlovú vodu whisky, najlepšie s názvom, čo znie ako výkrik mongoloidného dieťaťa s Tourettovým syndrómom – case in point: Bunnahabhain? Ozaj?). Chvalabohu, že žiaľbohu, na metalovom koncerte som bol naposledy nikdy a plánujem túto periodicitu dodržať. Takže tu bude recenzia na rap, deal with it.

Akcia sa konala uplynulú sobotu v LOFTe, ktorý organizovanie podobného druhu spoločenských udalostí pravdepodobne vyhral v štátnom tendri, keďže sa tam konal aj rozlúčkový koncert Názvu Stavby a to aj napriek tomu, že je tam hrozný zvuk a rovno pred pódiom sú dva stĺpy. Tentokrát vystupovalo zoskupenie Ty Nikdy Label (TNKDLBL), ktoré dorazilo do Bratislavy v zložení MC Gey, Idea, Rest, Paulie Garand, Boy Wonder a traja producenti – AKA, Fatte a Kenny Rough. Tešil som sa hlavne na Paulieho, ktorého album Molo je aj vďaka hudbám od Kenny Rough-a jeden z mála, čo sa mi páči od začiatku až dokonca. Rest má na Střepoch tiež pár dobrých vecí, Boy Wondera veľmi nemusím, ale z BoyBandu je určite ten lepší – očakávania boli celkom vysoké.

Prišli sme práve včas, rozumej v polovici vystúpenia prvého interpreta, ktorý si hovorí MC Gey. Ani mne to meno nič nehovorilo, ale keď sme sa po obligátnej zastávke na bare pretlačili dopredu, ocitla sa vedľa mňa krásna baba, ktorá poznala všetky jeho veci, tak som mu venoval aspoň trocha pozornosti. Pri rape sa kladie, alebo aspoň podľa môjho skromného názoru by sa mal klásť, väčší dôraz na texty ako na hudbu. MC Geyovi som však nerozumel ani slovo, čo sa neskôr ukázalo ako problém všetkých interpretov – viď vetičku o nahovno zvuku vyššie. Rozumel som mu iba pri prestávkach medzi skladbami, ktoré vypĺňal veľmi zvláštnymi vtipmi, na ktorých sa nesmial ani on. Na konci skočil do publika, takže mu dávam aspoň 5/10 za odvahu keďže ľudí tam takto skoro ešte príliš veľa nebolo.

Druhým na rade bol Idea, ten horší z BoyBandu. Tu už bolo ľudí trocha viac, ale stále v norme, takže som odišiel znova na bar, keďže mi nehrozilo, že sa dopredu už nedostanem. Aby mi rovno nejaký mudrc nepitchoval, že načo sa tlačím dopredu, pri Názve Stavby som spravil tú chybu, že som ostal pri zadnej stene s pivom v ruke a myslím, že sa zhodneme keď poviem, že keď ťa na koncerte nepohltí atmosféra, zážitok ide prudko dolu. Idea ma nebaví, takže som sa do publika vrátil tak v rámci normy cez jeho poslednú piesenku.

Po ňom nastúpil Rest, tak som sa tešil, ale zbytočne, pretože som si vychutnal akurát tak tie dva songy čo poznám takmer naspamäť. A to nielen vďaka zvuku – neviem, či som to už spomínal, ale bol nahovno – ale aj vďaka tomu, že sa publikum medzičasom slušne zaplnilo a v súlade s mojou teóriou chceli byť vpredu úplne všetci. Takže tlačenka, lakte, snaha o intímne zblíženie od chalana za mnou, lakte, vedľa mňa 15 ročná buchta vrieska ako keby jej zrušili instagram konto a ešte trocha lakťov.

Keď prišiel Garand, ľuďom už úplne preplo, nejaký nešťastník ma oblial pivom, rezignovane som mu dal lakeť na rozlúčku a pobral som sa k zadnej stene, kam patrím. Tam som našiel ďalších nešťastníkov približne v mojom veku a starších, ako sa opierajú, v ruke pivo a sklamane pozerajú na pódium. Odtrpel som si teda Paulieho viac-menej z povinnosti do konca a sklamane odišiel. Máme teda nasledovné možnosti:

a) Klubové koncerty sú skvelá vec, ale LOFT je nahovno klub,
b) Klubové koncerty sú kolesíkovina, pretože tam vždy bude tlačenica, zlý zvuk a ešte horší vzduch,
c) Koncerty všeobecne sú haklovina,