Zrejme ste postrehli, že iTunes už fičia aj u nás. Je to výsledkom mocného výpadu Apple do pirátskych teritórií. Vstúpme si do duše, kto u nás kupuje digitálne médiá? Aj keď neexistuje obed zadarmo a vždy nás čakajú skryté náklady, sme už tak navyknutý na slizký život Jánošíka, že teraz už je neskoro predávať nám vzdušné paláce.



Aj keď treba uznať, že sa snažia logicky vyvracať naše klasické argumenty, ktoré používame namiesto jednoduchej pravdy. Prvá výhovorka zvyčajne je: "Keby sa to u nás dalo kúpiť, tak to kúpim." Spustenie iTunes, aj keď rieši prvé dilema naráža na druhé "Keby to stálo primerane a ľahko sa to kupovalo, tak to kúpim."  Bohužiaľ tu genialita troskotá a u nás je to drahšie, ako inde a tento samotný fakt nás od nákupu odrádza (dementné rozhranie iTunes komentovať nebudeme).



Posledná výhovorka, "Keby som si to mohol kuknúť a preskúšať, tak to kúpim" toto je už výhovorka, mierená na interaktívne kúsky intelektuálneho vlastníctva. Apple rozhodlo riešiť tento problém, nie práve novým: skús-a-kúp systémom. Vlastne máte časový limit, po ktorom sa vám stiahnutá aplikácie vymaže, samotný kód ktorý toto riešenie naznačuje je v novej bete iTunes, a skoro doslovne kopíruje iTunes požičovňu filmov. Ako poznáme jablká, kľudne sa to môže zvrtnúť tak, že namiesto časovo obmedzeného skúšania dolárových aplikácií budeme platiť štvrť-dolár za mesiac.

 

Zdroj

Obrázok