Jedno si ujasnime hneď na úvod. Nebude reč o Dailymale. Skratka DM v tomto článku označuje sieť predajní Drogeriemarkt, asi najobľúbenejšiu sieť drogérií na Slovensku (sory, Teta). Tu nakupujem, tu som človekom. Vie už konečne niekto, čo ten slogan znamená? Nikto. Nevadí. Ako vravi Nuňuch, hu kers?

 

Takže, DM nám v poslednej dobe robí problémy. Sú aj názory, že naschvály. Všetko to začalo pred pár mesiacmi, keď si firma po dlhých rokoch zaužívaného vernostného systému dovolila pristúpiť k pomerne radikálnym zmenám. Zmeniť systém uplatňovania bodov za nákup, klasické papierové knižky so zľavovými kupónmi zrušiť a nahradiť kupónmi elektronickými, ktoré sa dajú aktivovať na webe. Staré vernostné kartičky vyradiť a nahradiť ich novými, s rozšírenými funkciami. Odstrániť mohutné mašiny-terminály na uplatňovanie bodov. A ešte pár ďalších novôt.

 

Moja mama razí celoživotné heslo, že každá zmena je k horšiemu. Státisíce slovenských žien (podľa marketingových prieskumov v drogérii nakupujú prevažne ženy) s ňou zjavne súhlasia. A neboja sa to povedať nahlas. Teda, napísať. Na internet. Na oficiálnej FB stránke DM sa po ohlásení pripravovaných zmien strhol taký shitstorm, aký sa na Slovensku nestrhne pri žiadnom novom odhalení, koľko mega zasa uje... premrhali na ktoromkoľvek ministerstve pod vedením SNS.

Akože nehnevajte sa, ale čo si to dovoľujete, takto meniť systém. Súkromná firma! Šokantné.

 

Je pravda, že zmeny boli robené tak trošku za pochodu a niektoré možno šité aj horúcou ihlou, ako sa vraví. Ale dodávky elektriny, plynu, pitnej vody a zásobovanie potravinami fungovali normálne, MHD jazdila ako obvykle, u lekára bolo stále zakázané klopať a tak celkovo, nič zásadné sa v našich životoch nezmenilo. Navonok. Lenže v skutočnosti ľudia (zasa som chcela napísať ženy, ale budem spravodlivá a korektná) prechádzali obdobím mučivých zmien. Po prvé, museli si na webe svojpomocne registrovať údaje na výdaj nových kartičiek. DM dokonca umožnila tým menej internetovo zručným preregistráciu aj osobne, priamo v predajni (štatistiky o zvýšenom počte samovrážd predavačiek za uvedené obdobie zatiaľ nepoznáme), ale tak chápete!!! Pre zákazníka je takáto emocionálna záťaž neznesiteľná. Potom, keď ste sa či už sami, alebo s pomocou predavačky registrovali, čakalo sa na nové kartičky. Čakalo. A čakalo. Kartičky nechodili, zákazníci strácali nervy. Pri nákupoch si nemohli uplatniť zľavu. K tomu tá neistota, či mi nazbierané body zo starej kartičky plynule prejdú na novú, alebo – chráňmaboh – nebodaj prepadnú! Moje ťažko nazbierané investičné body! Pretože som zlý človek a zaslúžim si trest, mne sa to stalo (moje body zo starého systému sú pochované v masovom hrobe prepadnutých bodov niekde vo virtuálne a pri každom nákupe im venujem tichú spomienku). Ďakujem, bolo to ťažké, ale pomaly sa z toho dostávam.

 

Long story short, situácia s prechodom na nový systém sa postupne upokojila, ľudia si zvykli. Aj tí, ktorí demonštratívne vypisovali, že toto si DM u nich definitívne posrala a prestávajú tam nakupovať. Unfriend, unlike, unshopping. A keď sa už zdalo, že rozprávka má dobrý koniec, prišla ďalšia rana. Odkedy začal platiť nový systém, platili aj určité pravidlá, za koľko nazbieraných bodov a kedy v mesiaci si môžem uplatniť zľavu z nákupu a bola pri tom potrebná asistencia predavačky. Zrazu firma svojvoľne oznámila, že dochádza k zmene a výšku uplatnenej zľavy si zákazník určuje sám (v skratke: kedykoľvek mám pocit, že zľavu chcem a mám na to dosť bodov, vtedy si ju uplatním) a predavačka už nie je povinná ho o stave jeho bodového konta informovať. Zákazník si to všetko musí ošéfovať sám – zadaním PIN-u na tablete, ktorý je k dispozícii pri pokladni. Akože nehnevajte sa po druhýkrát! Reakcie prišli rýchlo a boli nemilosrdné. JA, zákazník, dospelý človek, ktorý má volebné právo, vodičský preukaz a možnosť vychovávať deti dľa vlastného vkusu, si mám SÁM sledovať, koľko mám bodov a akú môžem dostať zľavu? A predavačka je tam načo, to už nemusí robiť vôbec nič??? A zasa unlike, unfollow, od zajtra nakupujem už len v našej malej, smradľavej, zaprdenej sídliskovej drogérii s odutou predavačkou, kde majú oveľa lepšie ceny.

 

A radšej ani nehovorím o tej drzosti, že keď občas nájdu niečo pokazené napríklad v detských výživách svojej privátnej značky, nehanbia sa to priznať, informovať zákazníkov a vrátiť im peniaze! Namiesto toho, aby čušali jak sa patrí, no nie?

 

Ten škandál s hydroxidom sodným v kúpeľovej soli, to už bola posledná kvapka. Definitívne sa odkopali a ukázali, o čo im ide. Nie podnikať a zarábať, ale tráviť nás, Slovákov.

 

Neviem, ako vy, ale ja som s nimi skončila. Len dopíšem tento článok a rituálne strihám zákaznícku kartičku.