Kazítko (lidově, nespisovně, zdánlivě - avšak neúmyslně vulgárně též kurvítko) je součástka nebo specifická vlastnost výrobku, která způsobuje jeho menší časovou využitelnost.

                                                                       Wikipedia.org

 

Jedno staré čínske porekadlo hovorí, že vždy existuje nejaké to „po prvý krát“. To som si, samozrejme, teraz vymyslel, ale všetci dobre vieme, že čiary osudu sú nevyspytateľné. A tak sa stalo, že sa na tejto stránke ocitol test kozmetiky, veď už nejedna beauty bloggerka si zarobila na nový byt v hlavnom meste, alebo dostala výpoveď z TA3. A keďže naša dvorná odborníčka ponuku redakcie odmietla (byt už má), rozhodol som sa napísať ho sám. Článok bude oprostený od odborných výrazov, pretože môj kozmetický diapazón čerpá len z reklamných sloganov a až donedávna som si napríklad myslel, že micelárna voda je vlastne oxid deutéria, ktorý sa používa ako moderátor v niektorých typoch jadrových reaktorov.

Testovať budeme opaľovací krém z DM drogérie s názvom Alverde LSF20. Kúpili sme ho z dvoch dôvodov – po prvé, má len 50 ml a je teda vhodný do príručnej batožiny do lietadla a po druhé, vyzerá dôveryhodne, lebo má popis v nemčine a ako všetci vieme, nemecké veci sú poctivé. Spomeňme len byrokraciu, dízlové motory, alebo porno. Naviac, krémik sa hrdí nápisom Naturkozmetik  a všetko, čo je eko, bio, natur alebo raw, je dobré a pre nás prirodzené a keby mamina zavárala okrem leča aj opaľovacie krémy, museli by sme určite do špajze dorobiť novú policu, aby bolo tých 60 sedemdeciek kam dať.

Poďme k samotnému testu. Patrím k tomu jednému percentu obyvateľstva, ktoré číta návody, a tak som sa s napätím dozvedel, že krém treba nahrubo naniesť na pokožku a poriadne rozotrieť. Priznám sa, že niečo podobné som aj tak trochu očakával, veď opaľovací krém nie je protónový urýchľovač a na jeho obsluhu nepotrebujete vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa. Avšak už v tomto štádiu sa zrodili prvé zárodky mojej nedôvery. Krém má pomerne tuhú konzistenciu a aj v značne veľkom teple sa v podstate nedá rozotrieť po pokožke. Výrobok pripomína hovno, nielen konzistenciou, ale aj farebne. Je totiž hnedý. Takže sa snažíte rozotrieť si ho podľa návodu po pokožke rovnomerne, ale to samozrejme nejde, lebo tým, že obsah tuby je tuhý, kompaktný a hnedý, vyzeráte :

  1. ako niekto, kto sa snaží rozotrieť si hovno po pokožke, čiže to robíte rýchlo, aby vás videlo čo najmenej ľudí a tým pádom to nerobíte dôsledne, lebo však skúste rýchlo rozotrieť hovno po sebe!
  2. ako niekto, kto si predstavu hovna vytesní z hlavy a nahradí ju vidinou rozotierania si hnedého krému na topánky na kožu, lenže taký krém je primárne určený na kožu na topánky, nie na ľudskú kožu, v tom je vskutku rozdiel, však skúste si urobiť topánky z vášho suseda, som zvedavý ako dopadnete!
  3. ako úplný blbec, lebo proste to nejde rozotrieť. A navyše je to hnedé, a ako všetci vieme, krémy bývajú biele, alebo žlté. Nikdy nie hnedé. Hnedé bývajú oleje. Ozaj, vedeli ste že hnedé je napríklad aj hovno?

No, nebudem vás napínať, natrieť telo krémom trvá približne pol hodiny, výsledkom čoho sa z pekne opáleného švárneho slovenského junáka s iskrou v oku stane smutný starnúci pouličný mím natretý na bielo. Hovnová zložka krému totiž postupne vsiakne do pokožky a zostane len biela časť, ktorá sa aj napriek opakovanému rozotieraniu po pokožke odmieta stratiť dopreč a celé telo tak dostane jemne biely až strieborný nádych.

Dôkaz č. 1 :  Biela noha natretá, hnedá nenatretá. Autor použil svoje vlastné nohy (pekné, však?) na ilustračné účely.

To by ani tak nevadilo, keby ste napríklad chceli vystupovať v cirkuse v čísle so štyrmi cvičenými pudlami, avšak na pláži plnej ľudí v tom vidím menší problém. A to dokonca nemám ani extra mastnú, extra suchú alebo extra * kožu (* - doplň ľubovoľné). Práve kvôli času strávenému rozotieraním sa krém stáva ideálnym spoločníkom na dovolenku pre osamelých ľudí. Podobnú skúsenosť som mal kedysi dávno s českým výrobkom značky Astrid, ale musím skonštatovať, že Astrid Alverdeovi nesiaha ani po päty.

Po natretí sa zvykne našinec chvíľu poopaľovať a ide sa do vody. Tu načim spomenúť jedno pozitívum. Krém vytvorí na pokožke nanovrstvu látky podobnej igelitu, takže síce zapchá všetky póry na pokožke a tá tak na slnku nemôže dýchať, ale rovnako to funguje aj v kvapalnom prostredí. Napriek 17 stupňovej vode, čo je v tabuľke chladnosti vody stupeň, pri ktorom sa vám cikula vtiahne dnu smerom ku hrdlu a ešte za sebou aj zatiahne zips, som sa celkom dobre okúpal a keď človek intenzívne pláva, tak jediné, čo mu zmrzne, sú vajcia a riť, lebo tie si pod plavkami nikto nenatiera. Skutočný okamih pravdy nastáva pri vychádzaní z vody, keď ako-tak vstrebaný krém vyzráža na povrch všetku tú mastnú belobu a vy jednak vyzeráte ako riaditeľ vápenky, druhak máte zase čo polhodinu robiť, čiže sa opätovne rozotierate, aby ste nevyzerali ako idiot. Zaujímavé je to, že ani opakované kúpanie tento efekt neoslabuje. Pridanou hodnotou je zvýšený záujem o vašu osobu. Kým doteraz si vás príliš nevšímali, teraz už skúmavým pohľadom osôb opačného pohlavia neujdete. Výrazy tvárí by som asi prirovnal k divákom sledujúcim tlačovku Andreja Danka, teda mix znechutenia a úžasu.  Zaujímavé sú aj reakcie matiek, upozorňujúcich svoje deti, že nie je slušné ukazovať na postihnutých prstom.

Nič sa nesmie preháňať, po opaľovaní sa treba vrátiť na izbu. Už prvý pohľad do zrkadla napovedá, že koža je slušne zhorená, pod bielou vrstvou sa rozprestierajú celé územia v odtieni Ficovej kravaty (pre grafikov RGB kód (218,10,10) , prípadne #da0a0a v Hexe). Ostáva už len dostať biely igelit zo seba dole. Prichádza prvý pokus. Sprchový šampón, riadne namydliť a umyť. Nič, ani ťuk, som stále biely ako živá socha uprostred Barcelony. Druhý pokus. Dajaký šampón, píšu že na mastné vlasy. Nič, výsledok rovnaký. Tretí pokus. Mydlo, tentokrát je pozvaná do sprchy aj posila, hádam sa nebudem mydliť sám. Výsledok žiadny, ale začínam vyjednávať, či by sme nevyskúšali... Vyjednávanie naráža na Chinese wall, vraj nech sa pozriem na seba. Nepomáhajú ani hrozby o tom, že slniečkárska pro-imigračná politika jedného dňa zničí našu civilizáciu, jednoducho s takým mastným bielym jedincom ona nepôjde ani náhodou. Štvrtý pokus, pokus o spláchnutie množstvom vody, ručička na ukazovateli hotelového bojlera už atakuje hranicu minimálnej rezervy vody, chlapi v kotolni si už hovoria, že na izbe 931 sa zrejme niekto rád sprchuje, výsledok žiadny. Seriem na to, pokúsim sa to zotrieť mechanicky. Froté ručníky zúrivo pobehujú po tele, koža sa poriadne prekrvuje, slušne to štípe, ale s Alverde LSF20 to ani nehne.

Rezignovane na seba vylievam krém po opaľovaní, čo je taká zelená vodička, ktorú žena objednala z Justu a dúfam, že sa kyselina prežerie cez bielu vrstvu a aspoň trochu ukľudní zhorenú kožu. Žena sa ma pýta, či som sa poriadne poutieral, hovorím, že samozrejme, ale aj napriek tomu som stále biely. Chytí biely uterák a so slovami „ukáž!“ mi prejde po ruke. V tom sa udeje nejaký zázrak, v Lurdách vstáva z vozíčka chromý veriaci, na izbe 931 z ruky mizne kus bieleho skafandra a na uteráku sa objavuje škvrna hovnovej farby, čo vo výsledku vyzerá asi tak, ako keď máte sračku, ale nemáte papier, len biely froté uterák. Do piatich minút sa zo mňa opäť stáva človek, pravda, teraz i trochu zhorený, ale tak je to už posledný deň, zajtra letím domov, tak nech aj kolegovia vidia, že som sa opálil ako pravý Slovák. Uterák končí v kúte, predpokladám, že toto už vyprať nepôjde, aj keď miestni Číňania a Pakistanci vraj dokážu robiť zázraky.  Výrobok končí v koši.

Zhrnutie:  Krém sa síce nedá rozotrieť, má odpornú farbu a debilnú konzistenciu, ale aspoň v ňom zhoríte a nepôjde potom z tela dole. Ak budete mať šťastie a kúpite si poriadny after-sun krém, alebo iný výrobok obsahujúci syntetické riedidlo S6001, síce zničíte uterák, ale časom sa vám vráti pôvodná farba pokožky. Majiteľ firmy vyrábajúcej Alverde zrejme celý svoj germánsky život nevyšiel zo svojej pivnice a o pôsobení slnečnej energie na ľudskú kožu nemá ani potuchy. Výrobku udeľujem presne 0 z 10 bielych bavorských varených párkov z viedenského letiska. Ešteže to bolo lacné (a tým nemyslím tie zasrané predražené wursty).  A to sa oplatí!

Foto výrobku :