Obľúbená rubrika DailyTrash už obsahuje pomerne dosť audiovizuálnych prúserov, no máloktorý je tak schematicky, prvoplánovo a učebnicovo rektálny, ako ten dnešný. Obsahuje všetky najobľúbenejšie klišé, počnúc fíčuringom a končiac vokodérom. Je vidieť, že si slovenskí performeri zobrali môj článok o tom, ako sa robí letný hit k srdcu a teší ma to, takže mi ani nevadí, že oni dostanú tantiémy a ja nie. Ale poporiadku...

 

 

 

 

Táákže – Tínina pesnička Sexxxy je z jej nového albumu, ktorý sa volá S.E.X.Y. Nechápem, prečo si ešte Tina nezmenila umelecký nick na Sexy, oveľa lepšie by sa to pamätalo a zlepšilo by to pertrakciu pojmu sexy v slovenskom jazyku, pretože toto slovo počúvame podľa mňa stále veľmi málo. Ale tak zrejme to má nejaký dôvod, koniec koncov, čo ja môžem vedieť o hudbe, keď som v živote nemoderoval spevácku súťaž a nestretol sa naživo s Ficom?

 

Takže ako vždy najprv videoklip. Sexxxy má videoklipy až dva – v jednom je Égo s Tínou, kde poskakujú a performujú (reprodukované umenie, nie súlož, vy prasatá) a v druhom je Égo s Tínou, kde poskakujú a performujú. My sa budeme venovať tomu, kde Égo s Tínou poskakujú a performujú a má prívlastok „oficiálny“, keďže ten neoficiálny je úplne o ničom, lebo je tam len Égo s Tínou, ako poskakujú a performujú. No dobre, je tam toho trochu viac. Napríklad autá – je tam biely Cayenne a niečo iné biele, čo môže byť buď Kia Optima alebo BMW 5-ka. To má asi navodiť dojem luxusu, lebo my – zaprdená slovač, vidíme taký Gayenne len zhruba osemnásťkrát za deň počas letných mesiacov a dvadsaťštyrikrát počas zimných (dáta získané zo sociologickej štúdie „Korelácia medzi rýchlosťou nadobudnutého bohatstva a dopytom po luxusných tovaroch v postsocialistických krajinách“, vydanej Fakultou marketingu Univerzity Fedora Flašíka v Sabinove).

 

Potom je tam nejaký bar, do ktorého by som ja nikdy nešiel, lebo si predstavte, že prídete do podniku, kde je ľudí jak nasratých a ani svoju rozkvitajúcu demofóbiu nemôžete zapiť tatračajom, lebo keď sa pretlačíte k baru, tak zistíte, že namiesto barmana tam je indoslovenská speváčka a rapper, ktorý robí na part-time správcu konkurznej podstaty. A to si neviem predstaviť, jak mi hentí dvaja hľadajú pod pultom tatraňák. Anyway, scéna sa presúva do iného podniku, ktorý je ešte viac na hovno, lebo tam bar pre zmenu nie je vôbec, za to je tam Rytmaus s Lorincovou a ešte aj Tomino Šiltovka Popovič. Vidieť päť jazdcov hudobnej apokalypsy spolu v jednom videoklipe je už naozaj dôvod začať si googliť eutanázny balíček, takže vďaka tomu je video veľmi podarené a už ho nemôže vylepšiť ani maloletý cigáň a diskoštetky s holými zadkami niekde pri konci.

 

Keďže sa tento audiovizuálny patvar označuje ako pesnička, tak to má aj hudbu. Ak by som o hudobnom podmaze mal niečo napísať, tak by to bolo asi... Hm, viete čo? Tu máte radšej obrázok V3S-ky:

 

praga V3S 082

 

A najlepšie som si nechal nakoniec, a síce text. Už v úvode vieme, že toto bude silné a hlboké:

  

Zdraví vás Ego, zdraví celé Slovensko,
všetkých ľudí, ktorí sa vedia baviť
a užívať si svoj život!
Dneska večer s nami v tomto klube,
v tomto bare, v tomto dome,
pome ruky hore!

 

Myslel som si, že s vetou „Pome ruky hore!“ sa nestretnem dovtedy, kým ľavicová vláda neuzákoní cestovanie v čase minimálne do roku 2006, ale zase som sa mýlil. Ale ďalej je to ešte lepšie...

 

Text sa totiž venuje aj medziľudským vzťahom a triviálnym každodenným témam, ako je platenie účtov: „dnes DJa platím ja! (Vôbec, platím ho ja!)“. To musím oceniť, teda jednak motív partnerskej nezhody, ale ten viacmenej sral pes, skôr ma zaujalo to, že sa veľmi málo zamýšľame, keď sme v klube, máme ruky hore, a to nie kvôli kukláčom alebo podpazušnej mykóze, ale preto, že sa vieme baviť a užívať si svoj život, nad tým, kto vlastne platí toho dídžeja. Tak a teraz sa konečne prišlo na to, že ho platia Tína s Égom, a to ešte k tomu zjavne každý zvlášť, takže to má dvakrát. Len dúfam, že teraz nenastane situácia, že nezaplatí ani jeden z nich, lebo si budú myslieť, že už platil ten druhý. A kto nám potom zahrá Black Eyed Piss, LMFAO a OMGWTF???

 

Zaujímavý je ešte pomerne nenápadne do textu vložený bestiality motív: „...so žiadnou inou sviňou nikdy by nebolo tak dobre ako keď ležíme, sedíme, kecáme, meníme polohy...“ Každopádne ale dôvod vzniku tohto songu je podľa mňa úplne inde. Aj vám prišiel ten hoax, ktorý tvrdil, že za každé použitie slova sexy postaví Warren Buffet nemocnicu pre deti postihnuté lymskou boreliózou? Myslel som si to, ale určite prišiel Tíne a Égovi (je možné, že jeden ho poslal druhému, ako to už pri tých hoaxoch býva, všakže), lebo veď kukajte:

  

Ja som sexy, ty si sexy, on je sexy, ona sexy...
Ja som sexy, ty si sexy, on je sexy, ona sexy...
Ja som sexy, ty si sexy, on je sexy, ona sexy...
Ja som sexy, ty si sexy, on je sexy, ona sexy...
sexy sme všetci!*

 

A to si zaslúži ocenenie minimálne v podobe bonboniéry, napríklad akciovej Tatiany. Zhovadiť sa takouto chujovinou len preto, že existuje šanca na to, aby sa čo i len jedno dieťa pohryznuté kliešťom uzdravilo a viedlo plnohodnotný život, tak to rozhodne stálo za to. Ego... Tina... posielam vám vrúcne objatie (hlavne Tine) a udeľujem štyri sektom obliate kožené autopoťahy z desiatich.

 

* všimol som si, že súčasní interpreti populárnej hudby majú čoraz väčší problém s vyslovením slova „všetci“ alebo „všetko“. Zatiaľ čo jedna „umelkyňa“ to vyslovuje ako šesi, Égo to vyslovuje ako čeci. Zaujímal by ma dôvod tohto fenoménu, prípadne, či a ako rýchlo bude táto degenerácia slovenskej výslovnosti pokračovať.